Saioa Ispizua

imagen personal portfolio reducidaTodo empezó con las manchas de tinta desdibujadas que se creaban en mi pupitre tras olvidarme que, minutos antes, había depositado plena atención a deslizar  mi bolígrafo creando formas;  con el rabillo del ojo puesto en la mirada de aquel o aquella que vestía con bata y se paseaba por el aula soltando discursos.

Las prácticas que realizaba entre esas cuatro paredes, quedan ahora plasmadas en las múltiples libretas de distintos tamaños, colores, olores e historias que se ubican en la estantería de mi habitación.

Me gusta perderme por las calles, las plantas, las personas que abrazan el arte, la música en las plazas y los parques, viajar sola con mochila, ver atardeceres acompañada  y en silencio, leer libros con linterna, comunicarme sin palabras, las hojas de otoño, la poesía, la vida colaborativa, lxs apasionadxs y, las preguntas con y sin respuesta.

 

Anuncios

Do I have a right?

Nom i autor del joc: Do I have a right? (ICivics)

Link del joc: https://www.icivics.org/games/do-i-have-right

Video teaser: https://www.youtube.com/watch?v=uSrjVsBTlKY

Estudiant: Ana Servera

screenshot3

1 Trama argumental

Es tracta d’un serious game on el jugador compta de la seu propi bufet d’advocats especilaitzats en dret constitucional.

S’aniran succeïnt diversos casos on possibles clients exposen els seus problemes, davant els quals el jugador haurà d’escollir si aquests tenen o no “dret” davant la situació. Si la resposta és que tenen dret se li haurà d’assignar l’advocat correcte que pugui dur el seu cas.

Com més clients atengui i més casos guanyi l’usuari, més ràpid serà el seu despatx d’advocats, així com beneficiós.

 

Personatges: Per una banda hi trobem el propi jugador, que s’encarnarà com a l’advocat principal del despatx.

Per altra banda està tot el seguit d’advocats membres del bufet.

Finalment hi trobem els clients.

Escenaris: L’únic escenari és el del propi despatx, on hi tenen lloc les relacions entre els advocats i els clients.

 

2. Sistema de regles i interacció

Regles explícites:

Mecàniques de joc: Cada vegada que entra un client per la porta principal, el jugador té la opció de clicar sobre aquest, per a seguidament atendre al seu cas. En una finestra a part s’explica la situació, i una vegada analitzat el cas el jugador haurà d’escollir si seguir endavant amb el client o si considerar que no es pot fer res amb el que reclama i llavors acomiadar-lo.screenshot2

En cas que el cas segueixi endavant, el jugador haurà d’assginar-li un l’advocat que consideri mes adient per al cas concret.

A mesura que es van guanyant casos l’usuari podrà anar contractant més advocats. Tots ells tendrán diferents especialitats, que els definiran i que els faran més qualificats per a uns o altres casos. Es tractarà de saber en quin cas l’advocat s’aproxima més al que demana el client.

Quan es perd algún cas, el contador de “prestigi” que alhora és el que determina poder augmentar la plantilla d’advocats, es va reduïnt, a més, tant si es guanya un cas com si no aquest apareix completament detallat a la premsa diària, informant a tots els lectors.

maxresdefault.jpg

3. Aspectes socials i pedagògics

Objectius: Per una banda és un joc ideal per a aprendre algunes lleis bàsiques, mentre que per l’altra es tracta també de saber gestionar un equip concret. Tenint en compte les caracterísitiques i particularitats que defineixen cadascún dels advocats l’usuari haurà de saber escollir en cada cas. Sempre és important conèixer les qualitats que tenen les persones amb les que treballem, per així poder gestionar millor cadascún dels projectes que realitzem juntament amb tots els problemes i contratemps que puguin sorgir.

Estratègies: Es tracta de començar des de la modestia d’un bufet de dues persones, per a poder anar avançant i creixent. El fet d’anar guanyant els casos i per consegüent prestigi és sense cap dubte el premi que s’emporta el jugador. A més, el fet de gestionar bé els casos implica que d’alguna manera ha après algunes lleis i la millor forma d’aplicar-les.

 

 

 

Ana Servera

El meu nom és Ana Servera, sóc de Mallorca i estic cursant tercer de disseny a la UB.  Sóc una enamorada de la natura, p1040248-e1508422679515.jpgespecialment del mar (estic acostumada a veure’l cada matí i a nedar-hi fins i tot a l’hivern), pot ser en part vaig escollir Barcelona pel fet que aquí l’oceà no és tan alluny com a altres ciutats.

Des d’un principi vaig matricular-me interessada per l’interiorisme i els espais en general, tot i sabent que aquesta facultat no ofereix mencions de cap branca específica.

Al principi em va semblar que el programa de la universitat era una mica “caòtic”, d’alguna manera vèiem de tot i alhora res, però a mesura que han anat passant els dos primers anys i del poc que portem d’aquest tercer, penso que pot ser això no és pas probelma sinó un avantatge: tocar-ho tot i aconseguir una petita base general sempre és de profit.

Un dels meus grans interessos són els edificis històrics, així com tots els elements que els completen i que estableixen una narració entre si: m’encanta curiosejar les antiguitats, les obres d’art i el mobiliari de qualsevol casa. Tot i que dubto que em matriculi mai a arquitectura, la història de l’art sí que és una espineta que porto clavada, a més, em sembla que són estudis que es relacionen a la perfecció amb el que m’agradaria fer en algun futur: restaurar i redissenyar espais i adaptar-los a les noves necessitats i als nous temps, mai oblidant la seva particular història i conservant la seva naturalesa i pàtina originals.

També m’encanta l’exteriorisme: he tingut la sort de tenir una família molt interessada per la botànica i l’agricultura que m’ha “enganxat” aquesta afició de tenir cura del jardí i l’hort. Ja des de ben petita podia passar-me hores al gran terreny dels meus avis plantant flors, podant i canviant-ho tot de lloc.

M’agradaria poder combinar-ho tot algun dia!

 

 

Anna Adell Gibert

Molt bones,

Em dic Anna, tinc 31 anys i sóc una “géminis” de manual. Tinc la titulació de Monitora i Directora de 1.JPGtemps de lleure i un Grau en Disseny d’interiors. Tot i que vaig realitzar el batxillerat tecnològic i cursar primer d’aparelladors, vaig acabar petant a Belles Arts per satisfer el cuquet de no haver fet el batxillerat artístic. A meitat de la carrera, per qüestions d’horaris i feina, vaig deixar les belles arts per estudiar Disseny d’interiors. L’any passat, degut a la crisi dels trenta, en comptes d’apuntar-me a la dèria dels runners em vaig tornar a capbussar en la vida universitària i acabar allò que un dia vaig començar.  Des de fa tres anys treballo d’interiorista en un despatx d’arquitectura, però abans em dedicava completament al món del lleure. Vuit anys que durant el curs escolar, treballava com a guia i monitora de taller d’exposicions d’art per a grups escolars al Centre Cultural de Terrassa i durant els mesos d’estiu, de monitora a l’Escola d’Estiu de Formentera.

Sóc idealista, pacient, despistada, tastaolletes i un cul inquiet. Encara no sé que vull ser quan sigui gran i m’encanta. Si tingués una “galeteria” i em dediqués a fer tot tipus de galetes també seria feliç. Sempre veig el got mig ple, encara que últimament, les circumstàncies socials i polítiques que estem vivint ens ho posen difícil. Tinc una estranya obsessió amb els peixos, potser és perquè em van fer a les Pitiüses… us en deixo aquí  uns quants que corren per casa i que he realitzat amb diferents tècniques.

2.1.JPG    2.2.JPG    2.3.JPG

Aquesta és una petita mostra de vistes 3d

3.1.jpg   3.2.jpg   3.3.jpg

3.5.jpg   3.6.jpg   3.7.jpg

3.8.jpg

Hipòtesi de SeriousGame

Xisca March, Ernest Durante, Saioa Ispizua, Roger Costa

  • Hipòtesi1

http://opendata-ajuntament.barcelona.cat/data/es/dataset/vies-ciclables
La base de dades ens parla de les vies aptes per anar amb bicicleta de forma segura a Barcelona.

La hipòtesi de joc proposat consisteix en què el personatge protagonista ha d’arribar d’un lloc a un altre amb un temps determinat. El seu mitjà de transport és la bici, i segons si hi ha més o menys vies ciclables a la zona de joc, li serà més o menys complicat arribar al destí, sa i estalvi amb el temps proposat. El protagonista pot passar per qualsevol carrer, però evidentment, el personatge correrà més perill i per tant, serà més probable que mori, circulant per vies transitades també per cotxes, o amb velocitats permeses superiors als 30km/h

  • Hipòtesi2

http://opendata-ajuntament.barcelona.cat/data/es/dataset/superficie-dens/resource/87326f9e-0204-485a-80ff-826233d7917e

La base de dades ens parla de la densitat de població que hi ha per cada barri, tenint en compte la superfície.

La hipòtesi de joc proposat consisteix a col·locar persones de diverses realitats, al barri on es juga. Segons l’espai que hi ha en el barri i les persones que hi viuen, el nivell serà més o menys complicat (ex: si hi ha 5m” i hi viuen 3 persones el nivell serà més complicat que si el barri té 8m” i les persones que hi han de viure són 4) Cada x segons apareixerà un personatge ( Família amb nens, empresari, grup d’amics adolescent, sensesostre…) amb una forma i un tamany concret (com si cada personatge fos una peça de tetris)

Si es pot aconseguir col·locar tots els personatges en el barri proposat, es passarà de nivell i es jugarà en un barri més complicat.

Projecte Serious Games

 

Bases de dades OpendataBCN utilitzades:

http://opendata-ajuntament.barcelona.cat/data/ca/dataset/atur-evopercent

http://opendata-ajuntament.barcelona.cat/data/ca/dataset/atur-durada

http://opendata-ajuntament.barcelona.cat/data/ca/dataset/atur-sexe

http://opendata-ajuntament.barcelona.cat/data/ca/dataset/habitatges-2na-ma

 En general aquestes bases de dades ens donen informació sobre l’atur a Barcelona en termes de barris, durada del mateix i sexe.

Temes tractats:
  • Atur i les conseqüències socioeconòmiques.
  • Feminisme
  • Qualitat de vida dels barris

Volem tractar principalment de com afecta a la població el fet d’estar sense feina un o més membres de la família i com afecta a la seva qualitat de vida. Volem també realitzar una crítica de la diferència d’oportunitats que hi ha entre dones i homes i la condició que es té segons la localització i el gènere amb el que vius.

Hipotèsi

Comparar com existeix una diferència entre homes i dones a l’hora d’accedir al món laboral, no només pel fet del gènere sinó també pel barri de procedència i l’estació de l’any.

Sinopsis del joc

Es tracta d’un joc on el jugador ha de decidir el gènere del seu personatge i com a conseqüència haurà de sobreviure en unes condicions prèviament pautades. També tindrà la opció de decidir en quin barri vol començar la seva aventura (dos barris en principi), i segons el barri on esculi tindrà unes oportunitats o unes altres. Haurà d‘escollir així mateix què haurà estudiat, el seu nivell d’estudis.

Una vegada es troba a l’escenari escollit, trobarà aquesta sèrie d’edificis:

  •  INEM
  • McDonald’s
  • Tagliatella (dos o tres Barrios más altos)
  • Doner Kebab (dos o tres Barrios más bajos)
  • Dos o tres tiendas de ropa
  • Dos o tres Supermercados
  • Farmacia
  • Empresas de trabajo
  • Taller de formación del SOC
  • Etc

El primer que haurà de fer el personatge serà anar a l’INEM i anar a demanar treball i en cas contrari de que no trobés cap, la persona hauria de sobreviure amb els diners que li dóna l’atur.

Nivell 1: Atur i entrevistes

Nivell 2: Període de prova

Nivell 3: Contractació (segons època de l’any, estudis i procedència)

Possibles personatges:

  • Personatge principal (jugador)
  • Personatge narrador
  • Personatges secundaris (no escollits)

1.      Home de 25 anys que ha estudiat però no ha treballat molt

2.      Dona de 25 anys “                                                                         “

3.      Home de 40 anys “                                                                       “

4.      Dona de 40 anys “                                                                        “

5.      Home de 25 anys que no ha estudiat molt però ha treballat molt

6.      Dona de 25 anys “                                                                                   “

7.      Home de 40 anys “                                                                                   “

8.      Dona de 40 anys “                                                                                    “

Creat per Bea Hernández, Carol Gonçalves i Judith Ricolfe

¡STOP DISASTERS!

Nom: Stop Disasters

Alumnes: Raquel Gallego Aguilar i Esther Rodríguez Boeta

Autor/a del joc: ISDR

Link del joc: http://www.stopdisastersgame.org/es/home.html 

Exemple partida: https://www.youtube.com/watch?v=YCswb1v6rnQ&t=80s 

1. ANÀLISI DEL MÓN FICTICI DEL VIDEOJOC:

1.1 Trama argumental

Els desastres naturals destrueixen vides i mitjans de subsistències. Cada any afecten a milions de persones. A traves de una simulació dels desastres naturals que succeeixen arreu del món (Àsia sud-oriental, Amèrica central, Centre de ‘Austràlia, Mediterrani oriental i Europa central / oriental) el jugador podrà reduir els costos humans, físics i econòmics, planejant  i construint un entorn segur per la població, mitjançant la comprensió dels perills i l’aplicació dels mètodes idonis de prevenció. L’objectiu principal del joc és evitar que la població mori per culpa d’aquests desastres naturals i la menor quantitat de destrosses possibles de l’entorn.

1.2 Personatges

En el joc, el protagonista és el subjecte del joc, que es qui fa la tasca de millorar els espais per la disminució d’efecte del desastre. El jugador no té cap representació gràfica en el joc.
També trobem personatges secundaris, un diferent a cada escenari, per lo que n’hi ha un total de 5.  Aquest te el rol d’àrbitre. Aquests tenen la funció d’informar, així com donar indicacions i pistes per tal d’aconseguir el menor de danys possibles.
Els 5 personatge secundaris són de genere masculí, cada un d’un origen diferent respecte a l’escenari on es troben. La seva aparença i els seus trets, defineixen molt bé l’origen de cada un d’ells.

Personatge escenari 1: Tsunami – Àsia sud-oriental.
protagonista tsunami
El personatge de l’escenari principal surt en un primer pla. És un home de pell morena i cabell fosc. Aquest té uns trets característics que podríem dir que té uns 60 anys. El personatge porta com a indumentaria un polo de color borgonya.
El personatge de l’escenari principal surt en un primer pla. És un home de pell morena i cabell fosc. Aquest té uns trets característics que podríem dir que té uns 60 anys. El personatge porta com a indumentaria un polo de color borgonya.

Personatge escenari 2: Cicló – Amèrica central.protagonista cicló
El personatge de l’escenari principal surt en un primer pla. És un noi de pell morena i cabell fosc, al igual que l’anterior. Aquest té uns trets característics com l’abundant cabell arrissat i la barba, tant mateix com la pell sense cap tipus d’arruga, que ens indica que és un noi jove d’uns 30 anys aproximadament. El personatge porta com a indumentaria una samarreta de color verd i dos collarets.  

Personatge escenari 3: Incendi forestal – Centre d’Austràlia.
protagonista incendi
El personatge de l’escenari principal surt en un primer pla. És un home de pell morena i cabell fosc, al igual que els dos personatges anteriors. Aquest personatge porta com a complement una bandana al cabell de color verd i com a indumentaria una samarreta de color blanc. Té uns trets molt marcats. Podríem dir que aquest personatge té uns 40 anys aproximadament.

Personatge escenari 4: Terratrèmol – Mediterrani oriental.
protagonista terratremol
El personatge de l’escenari principal surt en un primer pla. És un home de pell blanca i cabell i un bigoti canós, el que ens marca que el personatge és d’edat avançada juntament amb les imperfeccions de la pell. Aquest home porta com a indumentaria un jersei marró amb un coll de camisa blanc.

Personatge escenari 5: Inundació – Europa central / oriental.
protagonista inundació
El personatge de l’escenari principal surt en un primer pla. És un noi de pell blanca i cabell curt morè. Aquest podríem dir que és jove, i que ronda entre uns 20 i 30 anys, pels seus trets facials. La seva indumentaria és una samarreta negra.

Per últim podem mencionar que hi ha personatges que formen part dels escenaris, però que aquests no tenen cap més funció que decorativa. Són personatges poc detallats que no se’ls pot identificar el gènere.
baixa

1.3 Escenaris

El joc es desenvolupa a partir de 5 escenaris, cada un d’ells relacionats amb un desastre natural.

1)Tipus de desastre → Tsunami
Ubicació → Àsia sud-oriental
Terreny → Llogaret costanera

Aquests escenari es tracta d’un llogaret costanera d’Àsia, on viuen sobretot de la pesca i el turisme. Com es pot observar a la imatge es presenta un escenari on el llogaret coster compte de molta vegetació, i de 10 nivells de terreny.
tsunami_scene

2)Tipus de desastre → Cicló
Ubicació → Amèrica central
Terreny → Illes del Carib

Aquests altre escenari es tracta d’un poble del Carib, on viuen principalment de la pesca i el turisme. Com es pot observar a la imatge es presenta un escenari on el poble compte de bastant vegetació, de platja amb port i de 7 nivells de terreny.
hurricane_scene

3) Tipus de desastre → Incendi forestal
Ubicació → Centre d’Austràlia
Terreny → Planes àrides

Aquest es tracta dels suburbis d’una ciutat australiana propensa als incendis forestals, on viuen principalment de l’agricultura i els serveis. En aquest escenari a  diferencia del dos escenaris anteriors es pot observar una ciutat que compte de vegetació més seca, i de 7 nivells de terreny.
wildfire_scene

4) Tipus de desastre → Terratrèmol
Ubicació → Mediterrani oriental
Terreny → Colines de zones baixes

Aquesta ciutat de la Mediterrània es troba en una zona d’activitat sísimica, viuen de l’agricultura, els serveis i el turisme. Aquesta zona és rocosa i com a vegetació podem apreciar que hi ha abundància d’arbres. Té 10 nivells de terreny.
earthquake_scene

5)Tipus de desastre → Inundació
Ubicació → Europa central / oriental
Terreny → Terreny inundable

Aquesta és una ciutat de l’Europa central situada a prop d’una zona muntanyosa propensa a inundacions. Viuen principalment dels serveis i la generació de energia. Hi ha abundant vegetació i camps, i també un riu que travessa el territori. Hi han 10 nivells de terreny.
flood_scene

Cada escenari varia segons el nivell. Com més alt és el nivell que escollim, més gran serà el territori de l’escenari.

nivell facil_petit - escenari terremoto nivell mitja_intermig - escenari terremoto nivell dificil_gran - escenari terremoto

1.4 Objectes atrezzo:

tabla

1.5 Estructura temportal

La relació de les dimensions temporals del joc seria asimètrica. Hi ha un temps limitat en cada partida/nivell. El temps en el joc està accelerat.
Per a poder veure com accelera el temps, es representat gràficament en un indicador retolat anomenat “probabilty”.

2. SISTEMA DE REGLA I INTERACCIONES:

2.1 Regles explicites

El jugador pot iniciar la partida en un dels 5 escenaris diferents, amb la seva missió corresponen (amb ajuda d’indicacions de l’àrbitre). Tots els escenaris tenen una mateixa missió, evitar la major quantitat de danys possibles, tan econòmics com a nivell de morts. Per a poder evitar aquests danys, s’hauran de fer millores al territori, a les instal·lacions i construir nous edificis (cases de bones qualitats, escola, hospital…).
Al iniciar la partida es dona un pressupost i un temps determinat per aconseguir fer el màxim de millores possibles abans de que arribi el desastre.

Principalment l’objectiu del joc és salvar la major quantitat de població possible juntament amb evitar tots els danys possibles del territori. A més a més tots els escenaris comparteixen els següents objectius:

  • Construcció de habitatges per persones, de hospitals, escoles i de les instal·lacions necessàries per evitar al màxim nombre de desperfectes segons cada desastre natural (exemples → Tsunami i terratrèmol: Sensor sísmic / Incendis forestals: plantar arbres resistents al foc / Inundació: Estabilitzador de pendents / Cicló: Manglars). S’ha de tenir en compte a l’hora de construir, quin risc té cada terreny, per tal de construir en aquells més segurs. El risc el podem saber pitjant en cada terreny en l’opció d’informació, on també trobarem un petit resum de cada espai segons el seu perill (segons el nivell de risc, és marca amb un color o un altre, aquests els trobem explicats en la barra inferior en forma de llegenda de verd a fuccia).
  • Millores en els habitatges dels residents i els edificis públics per garantir la seguretat d’aquestes enfront el desastre natural.

En cada escenari aquests objectius i limitacions varien segons el nivell de dificultat:

6a687947-06f2-44ab-904e-b5bde5af6ad6

2.2 Mecàniques de joc

La eina per jugar i realitzar les accions en el joc és únicament el ratolí.
En prémer sobre qualsevol dels requadres s’obre el “polsador de requadres” on pots seleccionar les opcions disponibles.La forma de desplaçar-se pels escenaris i mapes és en diagonal (prement les fletxes) o mitjançant el mapa en miniatura.
8822e036-d1ed-427f-8e58-5068a560a4a6

  • Les accions que es poden realitzar en el joc són les següents: Construir, aplicar barreres, millores, informar i destruir.
  • Gràcies a les barres superiors i inferiors, el jugador podrà accedir a tota la informació necessària per poder avançar en el joc. En la barra inferior ens surt el pressupost, la població, el mapa, el nivell de risc de cada zona, i la dificultat, on podem veure el desastre del territori (tsunami, inundació…) i la probabilitat de que succeeixi aquest.
    En la barra superior trobem el panorama global (on trobem tota la informació dels objectius i limitis en cada escenari) i dades essencials (aquelles dades addicionals per a poder anar avançant en el joc). 

Objectes simbòlics (Game Tokens):
Algunes opcions provoquen l’aparició de targetes o cartells, que donaran informació addicional per a poder avançar en el joc.
Aquestes són dades essencials, i en cada situació hi ha 15 dades essencials, que el jugador anirà trobant a mesura que el joc avança. Al trobar aquestes dades el jugador obtindrà punts addicionals.

3. ASPECTES PEDAGÒGICS I SOCIALS:

3.1 Objectius pedagògics/socials

El joc pretén mostrar al públic quins són els principals desastres naturals que es produeixen al planeta. Simulant desastres des de EIRD[1] de les Nacions Unides. Es vol crear consciència, sensibilitzar i mostrar als jugadors quin es l’impacte que poden arribar a tenir aquests desastres naturals en el planeta, per això estan incloses les fitxes informatives en el joc, les quals són basades en fets reals. El joc també pretén mostrar com es pot reduir la catàstrofe d’un lloc, tant a nivell físic (persones) com econòmic (espai), mitjançant recursos de millora i condicionament dels espais.  

[1] La EIRD son les sigles de la Estratègia Internacional per a la Reducció dels Desastres, de les Nacions Unides. Aquesta estratègia vincula a nombroses organitzacions, Universitat i Institucions entorn a un objectiu comú: Reduir el numero de morts i ferits que causen els desastres provocats per perills naturals. La EIRD proposa mitjans i mesures per reduir els efectes dels desastres causats pels perills naturals.

3.2 Estratègies pedagògiques/socials

L’estratègia pedagògica emprada és constructivista. A l’usuari se li presenten uns problemes en un territori en concret amb un pressupost limitat i aquest ha de solucionar els problemes i prioritzant on inverteix aquests diners. El “premi” del jugador és veure com fent un bon estudi de terreny, ha pogut salvar vides. En cada escenari es contemplen diversos problemes, per lo que el personatge tindrà que tenir en compte en cada territori, analitzar bé quines són les millors solucions.
El jugador té les indicacions necessàries per tal de poder salvar els habitants dels llocs.