THE END

NOM: The end

ALUMNES: Ariadna Saperes i Marina Subirats

AUTORS SERIOUS GAME: creat per Preloaded Studios i encarregat a Channel 4 Education.

LINK D’ON L’HEM EXTRET: http://www.gamesforchange.org/play/the-end/

INCRUSTAR EL VIDEO TÈASER: https://vimeo.com/25420254

 

ANÀLISI:

1. ANÀLISI DEL MÓN FICTISI DEL VIDEOJOC

Trama argumental: Un noi que es descobreix a sí mateix a través d’un viatge en la seva ment només un segon abans de morir. Recerca personal a travès de l’exploració de món del cos, la ment i la espiritualitat on el personatje ha de utilitzar els seus poders d’ombra per poder navegar pels nivells. A cada nivell del joc es troba la clau del coneixement, on a través d’una frase el jugador comença a reflexionar, aquesta clau serà la que després ajudarà a respondre la pregunta final a la porta de la desició. Aquesta generarà la reflexió i criteri del jugador que podrà realitzar un viatge de descobriment personal.

Personatges:

  1. HEROI: , serià l’avatar amb el qual nosaltres juguem, li posem el nom que vulguem, l’aspecte físic, la roba. Pots canviar la seva aparença sempre que vulguis i el nom també.Captura de pantalla 2017-10-18 a las 12.56.09.png2. OBJECTE: són els 19 objectes de la mort que el jugador ha d’aconseguir per acabar el joc.

3. AJUDANT: en aquest cas serien les ajudes que surten per avançar en el joc.

Captura de pantalla 2017-10-18 a las 14.46.04.png

4. OPONENT: serien els guardians, els que protegeixen els objectes de la mort, i l’avatar haurà de lluitar amb ells per aconseguir els objectes.

 

5. PROVEÏDOR: parlaríem sobre les diferents preguntes que es realitzen al llarg del joc i en les seves respostes, on el jugador vol seguir el joc per aprendre més sobre el tema de la mort.

Captura de pantalla 2017-10-18 a las 14.50.59.png

6. DESTINATARI: serià el mateix jugador, ja que qui rep el benefici del joc és ell.

Captura de pantalla 2017-10-18 a las 14.17.50.png

 

Escenaris:

En el joc trobem tres móns: el món del cos humà, món de la ment, món espiritual relacionats amb la mort. Cadascun es troba dins d’un portal subdividit en sis nivells.

L’entorn està representat per il·lustracions bidimensionals relacionades amb la temàtica del món. La gama cromàtica també és representativa en cadascun d’ells, en el món del cos predominen les tonalitats rogenques i es representa l’interior del cos humà, en el de la ment les tonalitats verdoses i l’escenografia és un bosc, finalment el món espiritual és representat pels tons liles, amb una escenografía més mística que representada per l’univers.  

El punt de vista sempre és frontal i el personatge és pot desplaçar en les quatre direccions del escenari.   

Captura de pantalla 2017-10-11 a las 14.43.54.png

 

 

2.  SISTEMES DE REGLES I INTERACCIÓ

REGLES:

  1. Crear avatar ( sexe, aparença física, vestimenta i accesoris i nom).
  2. Escollir portal on jugar: món del cos humà, món de la ment, món espiritual.
  3. Dins de cada món hi ha una clau de coneixement Aconsegueix-la per poder obrir al final dl nivell la porta de la decisió.
  4. Aconsegueix el màxim possible d’estrelles per aconseguir un bonus per estrelles aconseguides. Cada vegada que passis per un fanalet, serà base de vida, si et matenes reiniciarà el joc des d’aquest punt.
  5. Utilitza el teu poder D’ombra per superar de manera més sencilla alguns obstacles.
  6. Al arribar al final del nivell trobaràs la porta de la decisió, apareixerà una pregunta relacilacionada amb la existència o la mort. Pensa bé la resposta i entra a la porta del Sí o la porta del No.
  7. Per completar el nivell i guanyar l’objecte de la mort, et batràs en duel amb un oponent a la partida de cartes de la mort. Si guanyes aconseguiràs l’objecte de la mort i sabràs el seu significat i podràs obtenir més informació sobre les idees i els poders en expansió de la ment que representen.  Si perds hauràs de tornar a jugar el nivell i tornar a batre’t en duel.
  8. Si guanyes l’objecte, pases al segÜent nivell ara ja desbloquejat. Al final de la partida apareixerà la teva classificació: Número d’estrelletes que has aconseguit i el temps que has emprat.  
  9. L’objectiu final és superar els sis nivells de cada món per poder arribar finalment al portal The end.

Captura de pantalla 2017-10-18 a las 11.55.12.png

 

MECANISME:

Saltar, avançar, escalar, pujar i baixar escales, convertir-se en ombra (poder de la llum), entrar al portal, obrir diferencial llum, contestar preguntes, recollir estrelles, col·leccionar objectes de la mort, recol·lectar claus de coneixement.

Captura de pantalla 2017-10-18 a las 11.54.51.png

 

3. ASPECTES PEDAGÒGICS I SOCIALS

– Objectius pedagògics i socials: 

The end és un joc dirigit a joves d’entre 14 a 19 anys. A través del joc es planteja el tractament de la mort, un tema que continua sent tabú per a la societat i encara més quan se’n parla amb els joves, per delicadesa i la sensibilitat del tema. Mitjançant el plantejament de tres escenaris relacionats amb la societat, la cultura i la espiritualitat de la mort i les preguntes que es plantegen al final de cada nivell, com per exemple: “Creus que els animals són conscients de la mort?” o “Creus que s’hauria de poder triar quan et vols morir?”…  el jugador reflexiona i s’enfronta de manera directa a aquesta realitat. Gràcies a aquest joc molts adolescents tenen la resposta a les seves preguntes sobre la mortalitat, on poden opinar lliurament i compartir la seva experiència. El seu propòsit no és influir les creences sinó revelar-les, per fomentar una discussió oberta de creences i cultures que conformen la nostra vida.

Estratègies pedagògiques o persuasives:

Aquest joc es basa en una estratègia pedagògica, ja que a cada cop que acabes un nivell et fan una pregunta, on l’ha resposta a aquestes preguntes finalment convertiran el joc en la forma de pensar del jugador. Aquestes preguntes ajuda’n al jugador a explorar les seves creences sobre la vida, la mort i altres persones. El que pretén el joc és experimentar amb diferents combinacions i enfocaments. També té una part d’estratègia persuasiva, ja que mentre et vas desplaçant et van apareixent diferents comentaris i personatges com ara Albert Einstein o Karl Marx, d’entre altres i et fa una breu explicació.

Al llarg del joc és podent comparar i compartir els resultats amb amics de Facebook, i veure com coincideixen al costat d’algunes persones.

Captura de pantalla 2017-10-11 a las 14.40.04.png

 

RESUM DEL JOC:

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s