Children’s play

Saioa Ispizua i Roger Costa

https://play.google.com/store/apps/details?hl=es&id=com.demagogstudio.ChildrensPlay

childrens-play-1.jpg

ANÀLISI DEL MÓN FICTICI

  • Trama argumental

Children’s play és un joc pensat per denunciar l’explotació infantil. La trama és prou senzilla, consisteix en posar-se al lloc d’un empresari amb nens contractats a la seva fàbrica. L’objectiu és el de produir, produir, i únicament produir tant com es pugui, sense tenir en compte les condicions, les hores de treball, etc

El més important és mantenir els nens desperts, la fàbrica neta de rates, I la premsa que pot denunciar aquestes il·legalitats laborals ben lluny.

  • Personatges

En aquest joc només hi intervenen dos grups de personatges. En primer lloc el propi jugador; aquest és l’empresari, que tot i no sortir representat gràficament, respon a les accions que s’ordenen fer amb el dit, per tant, és un personatge que no es veu però que queda plasmat fora de la pantalla, identificant-se amb el jugador. Per altra banda, i com a protagonistes del joc, tenim els treballadors de la fàbrica. Nens i nenes d’ètnies diferents, que s’adormen, ja que fa moltes hores que treballant sense descans.

  • Escenaris

El joc té un únic escenari, ja que no consisteix a passar pantalles o nivells, sinó que tracta de produir el màxim dins la fàbrica. Aquesta fàbrica és un espai petit, representat en 2d, ple de brutícia, teranyines i rates, amb molt poca il·luminació i un sistema de ventilació molt precari.

SISTEMA DE NORMES I INTERACIIÓ

  • Normes Explícites

Com a normes explícites a complir, mentre intentes puntuar al màxim per ocupar el lloc més alt del rànquing, hi ha la de no deixar que els nens s’adormin, ja que si ho fan els perds i deixen de produir, si hi ha molts nens que dormen els productes surten defectuosos i s’acaba la partida. Un altre norma que cal tenir en compte, ja que si no es segueix al peu de la lletra es perd, és la de no tocar els nens mentre produeixen i fan la feina correctament, ja que si els avises quan no toca, també s’acaba la partida. Finalment, com s’ha comentat amb anterioritat, cal mantenir el local sense rates I sobretot evitar la premsa. A partir d’aquests 4 requisits, cal durar al màxim per fer tants punts com es pugui.

  • Mecàniques de joc

La mecànica de joc és molt senzilla, ja que per fer reaccionar els nens treballadors tan sols se’ls ha d’apretar amb el dit, la mateixa acció que es durà a terme per matar les rates (en aquest cas cal apretar les rates) o espantar els periodistes (també pitjant sobre ells)

ASPECTES PEDAGÒGICS I SOCIALS

  • Estratègies pedagogiques

El joc, més que una estratègia pedagògica, té una estratègia persuasiva, no intenta ensenyar cap comportament, sinó que vol fer arribar un missatge.

  • Estratègies persuasives

L’estratègia persuasiva és la de transmetre el missatge en contra de l’explotació infantil, que apareix tan en el contingut del joc, com en els moments prèvis on es carrega (en forma de xifres i estadístiques relacionades amb el tema)

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s