Dare it!

Nom del joc: Dare it!

Equip: Francesc Viladoms, Sílvia De Haro, Aránzazu San Segundo.

Tipus de joc: Serious game social, de realitat mixta per a smartphones (Android i iOS).

Públic: +16

Sinopsis: Joc on el jugador haurà de crear-se un avatar per poder participar en diferents gimcanes que es realitzaran cada dues setmanes a Barcelona. Els jugadors de cada partida es reuniran en un lloc determinat, que serà el punt d’inici per començar el joc. A partir d’aquí, cada jugador haurà de dur a terme un seguit de reptes per la ciutat, que per assolir-los, necessitarà l’ajuda de persones del carrer, o d’altres jugadors. Aquests reptes seran registrats a través de fotografies, vídeos o missatges de veu a l’aplicació del joc. El jugador guanyador serà el primer en assolir tots els reptes.

Objectius pedagògics: L’objectiu pedagògic principal és trencar amb l’aïllament que produeix l’addició als smartphones i a les xarxes socials. A més, amb aquest joc es vol fomentar l’ajuda entre persones de manera desinteressada, incentivar activitats lúdiques al carrer, aconseguir la interacció entre persones desconegudes i perdre la vergonya.

Estructures lúdiques: Per començar a jugar, l’usuari s’haurà de registrar a l’aplicació del joc, on li apareixerà una pantalla de registre i de creació del seu avatar. Un cop creat entrarà dins de l’aplicació, estructurada en 4 pantalles, que seran: el meu perfil, mapa, reptes, rànquing.

A la pantalla de perfil, el jugador podrà veure les seves dades i podrà personalitzar el seu avatar sempre que vulgui. A la pantalla del mapa el jugador tindrà a l’abast un plànol de la ciutat de Barcelona, amb els punts de cada repte i la resta de jugadors geolocalitzats. La pantalla de reptes, serà on el jugador rebrà les notificacions que l’informaran de les gimcanes i també dels diferents reptes actius, i on podrà penjar els reptes aconseguits. I per últim, la pantalla de rànquing, és on podrà veure les qualificacions i la posició de tots els jugadors que hi participen.

El jugador rebrà una notificació quan es programi una gimcana, aquest haurà de inscriure’s, aconseguint una plaça, de les 20 limitades. Un cop inscrit a la gimcana haurà d’anar al punt de trobada, el dia indicat. Allà s’iniciarà el joc, i el participant haurà d’anar completant els reptes que se li proposen.

Els reptes seran sempre participatius, on es necessiti l’ajuda de persones del carrer o d’altres usuaris del joc. Seran reptes on la prova d’haver-lo realitzat serà una fotografia, vídeo o gravació de veu que es penjarà a l’aplicació. Un exemple de repte podria ser; Cantar una cançó amb una persona del carrer, o fer-te una foto amb un home amb una peça de roba groga.

Fins que no hagi completat un repte, no se li activarà el següent, que per activar-lo a d’arribar fins al punt de repte, que estarà geoposicionat al mapa. Un cop completats els reptes, es verificarà que tots s’hagin realitzat correctament i es sumaran els punts corresponents al rànquing.

Personatges principals: Els personatges del joc seran tots aquells jugadors inscrits en el joc, que estaran representats per un avatar. Aquest avatar podrà ser modificat sempre que el jugador vulgui.

Concept art:

concept_art-01     concept_art-02

Disseny final del joc

Avatars:

avatars-11

Pantalles de joc:

pantalles-02

El joc

Conjunt de gimcanes periòdiques, on cada jugador haurà d’assolir 10 reptes amb l’ajuda de gent del carrer o altres jugadors. Aquests reptes s’hauran de penjar a l’aplicació del joc, en fotografia, vídeo o àudio, depenent del repte proposat. Cada repte sumarà punts, i en acabar la gimcana, els punts totals seran afegits al rànquing general.

L’aplicació utilitza la càmera del mòbil, la gravadora de veu, i la geolocalització a partir de Google Maps.

Com s’hi juga?

Per a poder jugar és necessari registrar-se i escollir un avatar. L’aplicació del joc la formen quatre pantalles: el meu perfil, mapa, reptes i rànquing. Des de l’app es poden rebre notificacions, inscriure’s a gimcanes, veure els reptes geoposicionats de la resta de jugadors, entre d’altres.

Quan es programa una gimcana, fins a 20 jugadors s’hi poden inscriure. El dia indicat a l’hora indicada, els participants es reuneixen al punt de trobada i allà s’inicia el joc.

Al començar la gimcana, els jugadors han de buscar per la ciutat els reptes geoposicionats. Aquests sempre seran participatius i es necessitarà l’ajuda de persones del carrer o d’altres usuaris del joc. Un cop realitzat un repte, es penjarà a l’aplicació, i es podrà anar a cercar el següent.

Una vegada completats tots els reptes, es verifica que tots s’hagin realitzat correctament i es sumen els punts corresponents al rànquing. Els punts de cada repte depenen del temps que es tarda en completar-lo. Si es tarda menys de 2 minuts en realitzar un repte, es sumen 10 punts, en canvi, si es tarda més de 2 minuts, només se’n sumen 3.

storyboard

Els reptes

Per assolir els diferents reptes, és necessària l’ajuda de la gent del carrer externa al joc, o bé la d’altres usuaris de la gimcana. Tots els reptes seran participatius, i fàcils de transmetre audiovisualment. Un cop assolit el repte, es penjarà la fotografia, el vídeo o la gravació de veu a l’aplicació del joc.

Els avatars

L’usuari, en registrar-se, té la possibilitat d’escollir l’avatar que més li agradi o amb el que més s’identifiqui. Es pot escollir d’entre 20 avatars fets amb dibuixos de línia senzills i de colors plans, representant diferents estils de persones. El jugador té la possibilitat de canviar d’avatar sempre que vulgui.

Els referents utilitzats són els dibuixos de linia de colors plans i vius, com per exemple, els personatges creats per als dibuixos animats, com Scooby-Doo. Els personatges mostren diferents arquetips de persones, per que qualsevol jugador s’hi pugui sentir identificat.  (Com per exemple, una àvia, una noia enfadada, un noi amb ulleres…)

EL joc està dirigit a persones a partir de 16 anys, és per això que hi ha una gran varietat d’avatars, i aquests són amb una estètica dirigida a qualsevol edat.

Objectius pedagògics

  • Trencar amb l’aïllament que produeix l’addicció a les noves tecnologies. Es proposa jugar a l’espai públic i tenir contacte amb persones de manera física i real.
  • Fomentar l’ajuda entre persones de manera desinteressada. Els reptes plantejats s’han d’assolir amb l’ajuda de persones externes al joc.
  • Incentivar activitats lúdiques al carrer. Es juga al carrer, i amb persones que hi transiten.
  • Aconseguir crear relacions entre persones desconegudes. Per aconseguir els reptes és essencial demanar ajuda a persones externes al joc.
  • Fer ús de les noves tecnologies per potenciar la interacció física entre les persones i amb l’entorn. És necessari utilitzar l’smartphone per a trobar els reptes i poder-los penjar.

Esquema del jocesquema_estat_joc-05Plafó

Captura de pantalla 2016-06-02 a les 10.30.20

Visualitzar i descarregar el PDF

Prova del joc:

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s