Nom del joc:

Àlter Ego

Integrants del grup:

Marina Romera, Laia Cascuberta

Tipus de videojoc:

Serious game

Públic:

Adolescents a partir de 15 anys.

Objectius pedagògics:

L’objectiu principal és que l’usuari adquireixi uns valors relacionats molt directament amb el nostre entorn, on cada vegada sembla que l’aparença física esdevé més important deixant de banda altres coses com la cultura, l’empatia o l’entorn. El respecte per a aquelles persones que són diferents de nosaltres o que no entren dins el que es considera canon de bellesa s’està perdent.
Durant l’adolescència és quan intentem encaixar i buscar l’acceptació del nostre entorn per a fer-nos un lloc dins la societat.
A causa dels mitjans de comunicació, molts adolescents prenen exemple de personatges públics a l’hora de vestir i també actuar.

Han sorgit modes com el Counturing, una tècnica de maquillatge que mitjançant l’aplicació de sobra i llum fa que la teva cara o el teu cos canviï de forma. O imitar el cos de famosos i famoses com per exemple els llavis de la Kilie Jenner mitjançant la succió amb un gotet.

Per aquest motiu, els objectius pedagògics del videojoc són demostrar que la bellesa és passatgera i no dura per sempre. Fins a quin punt vols sacrificar temps i fins hi tot la teva pròpia salut per semblar el que la societat considera correcte i acceptable.

 

El joc tractarà temes com ara l’addicció a les drogues per aprimar, a les dietes o a les operacions estètiques així com també al desenvoluoament de malaties com l’anorèxia o la bulímia.

El joc pretén mostrar fins a quin punt la pressió social, la baixa autoestima o al contrari, l’accés d’ego pot repercutir negativament en nosaltres.

Es tracta d’un joc de rol, on el teu personatge encarna un Dorian Gray en un món fictici. Aquest personatge ha de superar reptes i proves que s’aniran proposant al llarg de la història.

Ha de guanyar popularitat, sentir-se acceptat socialment i procurar mantenir-se jove i bell per sempre.

En el joc no hi ha un final bo, és a dir que no es pot guanyar mai. El que es pretén és que l’usuari reflexioni sobre els canons de bellesa establerts per la societat, la mateixa autoestima, la causa d’algunes addiccions i malalties.

Aquest és un tema actual i interessant que podria ser un debat a classe d’ètica.

Estructures lúdiques:

L’usuari haurà de registrar-se per començar a jugar. Seguidament es crearà el seu avatar totalment personalitzat a partir d’una fotografia a la qual se li aplicaran una serie de filtres.

A la pantalla del joc hi apareixarà la fotografia de l’avatar amb dues barres de vida, una de la joventut i la bellesa i l’altre de la moral. Les dues barres s’han de mantenir en equilibri per poder sobre viure. Si la barra de vida arriba al final mors, si arriba a dalt de tot també mors ja que la de la moral ha arribat a baix de tot.

Barra de vida

Cal anar recollint tokens que es troven al carrer o que et donen en acavr una missió satisfactoriament. Aquests tokens serveixen com a moneda de canvi i també per a mentenir la teva joventut.

jeringuilla tokenok

El joc es pot inicar de quatre maneres diferents i hi ha 24 possibilitats diferents d’història. Inclou un factor d’atzar que li dona emoció al joc. Quan et creues pel carrer amb una persona que juga a Alter Ego el mòbil et sona i has de fer-li una fota abans no ho faci l’altre.

Tecnologies utilitzades:

_ Tauleta o telèfon intel·ligent

_ Càmera de fotos incorporada en el dispositiu mòbil

_ Geolocalitzador

_ Google maps

_ Accés a una xarxa d’internet

Trama argumental:

Després de la influència d’un amic, el nostre protagonista demana un desig davant del seu propi retrat: donaria la seva ànima per a no envellir mai. Aquest desig li és concedit, a partir d’aquell moment no envellirà i no morirà mai, però tot el que és nociu per a ell es reflectirà en el quadre.

Per aconseguir l’eterna joventut i l’acceptació social el protagonista haurà de superar una sèrie de missions que el portaran a veure el cantó més fosc de les persones i de fins on poden arribar les obsessions.

Sinopsi del joc:

El personatge haurà de resoldre una sèrie de missions que s’anirà trobant pel camí o que altres personatges li encarregaran. Aquestes petites missions poden portar al rejoveniment o al deteriorament del personatge, tot allò dolent, de baixa moral que faci el personatge es veurà reflectit en la seva barra de la moral. Mentre la barra de la moral baixa, la barra de la joventut i la ballesa haugmenta.

Personatges principals:

EL PROTAGONISTA

El nom del protagonista l’escollirà el jugador. Aquest personatge tindrà una personalitat determinada i per tant la història no serà igual per a tots els personatges que es poden escollir.

LORD JOHN

Intim amic del protagonista i que serà el que el portarà a entrar en aquest estil de vida. És la mala influència que pot portar a la perdició el personatge.

Lord Henry

SIVYL

És un dels personatges que interactuarà durant les missions. És una persona atormentada per la bellesa i aquest estil de vida al que la conduit Lord John.

Explorar 1

ESQUEMA VIDEOJOC

ESQUEMA VIDEOJOC

Game World:

El game world es troba situat a la barri Gòtic de Barcelona. Ja que aquest lloc de la ciutat disposa de obres neogòtiques i medievals és perfecte per a situar la història. El joc està ambientat a la Barcelona del segle XIX, la mateixa època en que es va ecriure i en la que trasncorre la novel·la original de Dorian gray.

S’ha buscat una estètica decadent i fosca, ja que no s’explica una història amable ni tampoc un conte per a nens. Aquesta estètica també resulta atractiva per al jugador ja que es juga amb un escenari real però modificat, el que permet que s’introdueixi millor dins la història.

Pantalla Carrer_V4

Pantalla Interior_

Pantalla de registre_V3

Pantalla 4

La pantalla de joc es compon per la foto del jugador, la barra de vida i ètica, un mapa en miniatura de la zona amb punts d’interès marcats i les icones de menú, objectius, progrés, perfil i augmentar el mapa.

El mapa en miniatura es troba a la part esquerra inferior i és semitransparent per no molestar el jugador i no interferir la vista de l’espai. A la part inferior esquerra es poden veure diverses opcions de joc representades amb pictogrames, ja que d’aquesta manera ocupen menys espai i són ràpides d’accedir.

Per a poder fer el mapa gran hi ha una icona a la part dreta superior que et permet tenir una visió més general de l’espai pel qual el personatge pot avançar.

Les fletxes laterals serveixen per moure la visió del personatge. També són semitransparents i de color blanc de manera que no molestin el jugador durant la partida.

COL·LECCIÓ DE PICTOGRAMES

Col·lecció d'icones

Els pictogrames utilitzats a la pantalla del joc pretenen crear una unitat entre ells mitjançant el mateix estil. S’ha utilitzat una línia fina i una de més gruixuda per donar valor de línia als elements.

S’ha buscat elements que poguessin ser representatius per a cada necessitat.

REFERENTS

Anuncios

One thought on “”

  1. Hola noies, hauríem d’anar actualitzant els posts, per que jo pugui estar al cas dels progressos que feu i enviar-vos algun comentari si s’escau.
    Salut,
    Joan

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s