Títol:  Atura’t i mira el que t’envolta

Equip: Cristina Calero, Garazi Berrizbeitia i Roser Prats.

Públic: A partir de 16 anys.

Tema: El joc se centra en el ritme de vida, sobretot a les grans ciutats. El ritme de vida de la societat contemporània és molt ràpid i gairebé no som conscients del tot el que ens envolta. El temps que hi ha és poc per tot el que hem de fer, s’han de complir totes unes obligacions i uns deures. Des que som petits se’ns educa i ensenya que un dels objectius bàsics a la vida és tenir una feina fixa i ja des de que naixem, se’ns prepara per a aquesta entrada al món laboral. El que pretén aquest joc és fer una reflexió sobre el paper de la feina a les nostres vides i a més, intentar fer entendre que amb aquest estil de vida tan accelerat, també calen moments de pausa, calma i diversió, cal poder canviar de mentalitat, esbargir-se dels problemes i d’estrès.

Referents temàtics:

Com a referents temàtics tenim la cançó Another Brick in the Wall, així com tota la temàtica de The Wall de Pink Floyd, que tracten el tema de la vida monòtona  i  del fet que les persones són educades per treballar. Representen la idea de l’ésser humà com un producte fabricat mitjançant un motlle, de manera que si algú surt d’aquest paràmetre, es considera defectuós.

Tractant aquesta mateixa qüestió tenim el joc Every Day the Same Dream, que ens posa a la pell d’un treballador d’oficina i la seva tediosa vida, que es repeteix de forma gairebé idèntica cada dia.

Enllaç a la cançó (Another Brick in the Wall):

https://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U

Enllaç al joc (Every Day The Same Dream- Game): http://www.silvergames.com/every-day-the-same-dream

Tipus de joc:  Serious game de temàtica social. Realitat mixta.

Sinopsi del joc:

El joc pretén fer sortir a la gent de casa seva i fer-los desconnectar del seu dia a dia. D’aquesta manera el que es vol aconseguir és que interactuïn amb les persones del seu entorn i també, a la seva ciutat. El joc se centraria en 10 punts geolocalitzats d’un mapa virtual de Barcelona. Quan el jugador es troba físicament al punt senyalat, apareix un personatge a la pantalla del mòbil que proposa un repte o mini joc al jugador. Cada cop que el jugador superi una prova, obtindrà punts que li faran augmentar la felicitat. El joc es guanya quan la barra de felicitat està al nivell màxim. A més, si el jugador col·labora amb altres jugadors, aconseguirà més punts.

Referents gràfics:

L’estètica proposada està basada en un tipus d’il·lustració vectoritzada, senzilla i de colors vius, com es pot observar en els exemples següents:

Captura de pantalla 2016-04-06 a les 20.34.21.pngCaptura de pantalla 2016-04-06 a les 20.34.34.png

(Il·lustracions de Fran Solo)

Enllaç a la web: http://www.fransolo.com  

Captura de pantalla 2016-04-06 a les 20.41.28.pngCaptura de pantalla 2016-04-06 a les 20.42.05.png
(Il·lustracions de Maria Diamantes)

Enllaç a la web: http://mariadiamantes.com

Referents conceptuals:

Com a referent conceptual hem escollit el joc de realitat mixta Gbanga Famiglia, ja que en aquest podem trobar un mapa que ens ajuda a guiar-nos per la ciutat i també tenim punts geolocalitzats, com ara botigues virtuals. Alhora al joc es podem xatejar amb altres jugadors, podem trobar-nos amb personatges virtuals i també, descobrir nous llocs i participar en reptes.

 

Enllaç a la web: https://gbanga.com/gameography/famiglia/

Enllaç al vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=XqFbs3XHjL8

 

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s